Поръчайте Epson SureColor P5000 do 22-ри март и ще получите безплатно втора година пълна гаранция. Гордейте се с постиженията си! Гаранция за най-добра цена от FACTOR.BG

Фактор България ЕООД Photo-Signage-Textile-Sublimation

Езици
Валута
  • BGN
  • EUR
0

Моите покупки

Количката е празна.

10 важни фактора при избора на принтер за директен печат върху текстил (Direct-To-Garment)


Дата: 2017-03-13

Макар дигиталната технология за директен печат върху текстил да е относително нова, на пазара има различни машини и всеки, който е решил да инвестира в ново DTG оборудване, би искал да вземе най-доброто решение. И макар всеки принтер да има своите предимства, някои неща са по-важни от други...

1. Производителност и  мащабируемост
Когато тепърва започвате, често смятате, че скоростта не е приоритет, но когато се окаже, че в реални условия ще трябва да загубите цял ден, за да отпечатате 20-30 тениски, това ще затрудни развитието на бизнеса Ви и ще увеличи себестойността на крайния продукт. Възможността да поемате пикови натоварвания е важно конкурентно предимство - понякога поръчката трябва да е готова след няколко часа и клиентът е готов да плати добри пари, но дали вие ще можете да се справите? От друга страна, съотношението цена/производителност на машината е изключително важно - не е зле, ако в началото можете да стартирате с инвестиция, която да не разори фирмата ви, а при стабилно увеличаване на натовареността да добавите втора машина, с което да удвоите производителността, но също и надеждността - няма по-добра гаранция за спокойствие от дублираща машина. Има принтери, които са двойно по-бързи от други, но цената им е 7-10 пъти по-висока. Дали си струва?

2. Цена на инвестицията
Ясно е, че не може най-качествената и надеждна техника да струва най-малко. Но няма и гаранция, че най-високата цена означава и най-високо качество и надеждност. Важното е да се намери най-доброто съотношение цена/производителност/надеждност/качество на печат. Когато се инвестира в ново оборудване, всяка стотинка е ценна, защото прекомерно високата цена натоварва себестойността на отпечатаните изделия. Всяка машина остарява, тя не е недвижим имот, за да се търси възвращаемост след 3, 5 или повече години. Нормалната практика показва, че ако инвестиция в DTG принтер не се изплати за една година, то или цената е била твърде висока, или бизнесът е бил организиран лошо. В много случаи гаранцията е само 6 месеца, обичайно е година, в някои случаи не покрива печатащите глави - всичко това означава, че с увеличаване на срока за възвръщане на инвестицията над година, следва да се предвидят и увеличени разходи за поддръжка, затова внимавайте, когато решавате да инвестирате суми над 10-15 хиляди евро в нов текстилен принтер. Колкото и да е брилянтна идеята ви за нов бизнес, предвиждайте време, докато навлезете в тънкостите на дизайна, печата и продажбите. Не забравяйте, че ще трябва да ви останат пари и за термопреса, компютър, софтуер, офис, реклама, че и тривиални неща, като маси, столове и тениски на склад.

3. Себестойност на печата
Изключително важен компонент, особено в комбинация с цената на машината. Има парадокси, когато изключително скъпи машини се предлагат с мастила, чиито цени са съизмерими или дори по-високи от тези на машини, струващи с пъти по-малко. Но не забравяйте, че винаги цената на мастилото е само един от компонентите на себестойността! Ако мастилото е малко по-евтино, но е в отворена система, което предполага контакт с въздух и замърсители, съответно много повече почиствания и промивания, че дори и смени на печатащи глави, сами разбирате, че цената едва ли ще компенсира многократно по-големия разход за изхвърленото мастило, загубеното време и ремонтите. Друг момент - какво значение има цената на мастилото, ако то не издържа на пране или не може да произведе отпечатъци с ярки и наситени цветове? Винтидж модата при тениските винаги е актуална, но едва ли се целите само в този сегмент.
Попитайте дали софтуерът дава възможност за предварителна калкулация на разхода на мастило, без отпечатване на картинката.
 
4. Надеждност и гаранция
Вие смятате да правите бизнес, а не да ставате сервизен специалист, затова изберете машина, за която ви осигуряват ПЪЛНА ГАРАНЦИЯ, ВКЛЮЧИТЕЛНО НА ПЕЧАТАЩИТЕ ГЛАВИ, по възможност 3-годишна. Уверявам ви, че няма да съжалявате. Ако сега изглежда трудно да се платят 1000 - 2000 евро повече, замислете се какво ще е, когато се окаже, че сте извън гаранция и трябва да се сменят глави, дампери, помпи и т.н. Проверете дали доставчикът ви разполага с демонстрационна или оборотна машина, която да предоставя, ако се налага много сложен ремонт. Попитайте колко машини от този тип работят при клиенти, поискайте контакти с реални клиенти, използващи СЪЩАТА МАШИНА и разговаряйте с тях. Ако всичко е наред, вашият доставчик няма да има нищо против да ви даде тази информация.

5. Обслужване и текуща поддръжка, консумативни части
Попитайте следното:
- Колко време на ден/седмица/месец трябва да отделям, за да поддържам машината в добро състояние?
- Кои части се смятат за консумативни и се подменят периодично за моя сметка, колко често и на каква цена?
- Печатащата глава консуматив ли е или се покрива от гаранцията за целия период или за част от него? (Изключително важно!)
- Колко често трябва да промивам мастилената система? (Освен време, това ще коства и пари за консумативи)
- Колко дълго мога да оставя принтера, ако съм на почивка, без да се повреди или да трябва да източвам мастилата? (Изключително важно!)

6. Качество на печата и точно цветовъзпроизвеждане върху тъмен и светъл текстил
Когато печатате върху тъмен текстил, за да се получи ярка и плътна подложка от бялото мастило, вие трябва да използвате оптимизатор за напръскване на текстила, преди отпечатването. За да оцените качеството на печат върху тъмни текстили, трябва да е сигурно, че оптимизаторът е нанесен правилно. След това сравнявайте цветовете - може ли да се получи ярко червено, синьо, зелено - вашите клиенти ще искат хубави и предвидими цветове? Ако доставчикът ви не може да покаже добър резултат, мислите ли, че вие ще успеете? Какво е качеството на плътните фонове или големи преливки? Има ли следи от недостиг на мастило, бендинг, петна? Позволява ли печата някакво разумно разтягане или се напуква дори и при най-малкия опън?

 


За белите и светли текстили не трябва да се използва оптимизатор. Ако принтерът и мастилата са добри, то на белия текстил ще получите ярки и контрастни цветове, плътно черно и добри детайли. Едва ли искате да получите сиво, вместо черно, както и мъглив или размазан печат. Имайте едно наум - ролята на самия текстил е голяма, ако искате качествен печат!
Поискате да бъде отпечатана картинка пред вас, директно от файл, в който сте поставили тестови елементи за чисти цветове, за контраст, за детайл и резолюция, човешко лице, плодове, море, гора, сива скала.
За да е направите коректно сравнение, при всички тестове използвайте този файл, печатайте на един вид тениски.

7. Устойчивост на пране
Винаги сравнявайте еднакви изображения (от един и същ файл), отпечатани върху еднакви тениски, изпрани и изсушени по един и същ начин, еднакъв брой цикли. Имайте предвид, че ако текстилът е некачествен, дори и най-хубавият принтер може да бъде компрометиран, поради откъсването на нишки от повърхността му по време на прането, свиване на трикото, прекомерно количество силикон на повърхността на тениската, останало от плетачната машина и т.н.
В крайна сметка обаче, някои принтери и мастила са по-добри от други и ще дадат по-добри резултати при равни други условия - струва си да разберете кои, защото вашите клиенти ще бъдат доволни и ще се връщат при вас, ако сте взели правилното решение. Устойчивостта на пране е различна при използване на бяло мастило и без него, но винаги е нещо, което вашите клиенти ще проверят още след първото обличане. Тук е моментът да кажем, че е добра идея да работите основно с подбран от вас текстил, а не да приемате тениски за печат от клиента. Те могат да доведат до много неприятни изненади, но най-лошото е, че ако повредите клиентска тениска, ще разберете, че това е била единствената, уникалната, неповторимата, от Америка, от Луната и т. н. и ще съжалявате горчиво, че сте се хванали на това хоро.

 


8. Обучение и лекота на работа с машината
Добре е да няма нужда от второ висше образование, за да можете да работите с текстилен принтер и неговия софтуер. От своя страна, доставчикът ви е длъжен да ви осигури адекватно обучение, а той няма как да направи това, ако не разполага с демонстрационна машина постоянно, ако няма подготвени специалисти, ако няма достатъчен опит и клиентска база. Текстилният печат, особено този върху тъмен текстил е нова вселена за всеки, който не го е правил, пък дори и той да е Фотошоп-експерт или предпечатен гуру - офсетаджия. Дизайн, обработка, подготовка, печат, фиксиране - много възможности за грешки. Ако не получите нужното обучение, системата става с твърде много неизвестни.
Но ако вие не се напънете да понаучите нещата, никой не може да ги внедри в ума ви, без значение колко плащате. И накрая - изберете принтер, с който се работи ЛЕСНО! Вашата цел е да произвеждате печат лесно, а не да се доказвате като виртуозен оператор.

9. Съпорт и сервиз
Това е името на играта. Нямате ли доставчик, който да разбира наистина нещата, да има опит и специалисти, резервни части на склад и стабилен производител зад гърба си - вие сте изгубени! Нали не вярвате, че някой, който е продал и обслужва 1-2 машини, може да ви е от помощ, когато нещата се объркат - а това ще се случи неизбежно, дори да сте купили принтер за десет милиона евро. Нали не искате да започнат едни командировки на специалисти от чужбина, едни престои и обмисляния дали причината не е в колебанията на атмосферното налягане в Персийския залив? Проверете дали има телефон за съпорт, на който отговаря истински сервизен специалист с мастило по ръцете, а не телефонен секретар или красива девойка от маркетинг отдела. Задайте си въпроса, дали технически специалист може да бъде такъв, ако машината не е всеки ден пред очите му!

10. Отзиви от реални клиенти, инсталирана база
Инсталираната база или общия брой работещи принтери, които вашият потенциален доставчик е инсталирал и обслужва в момента е критичен фактор. Собствениците на тези машини могат да Ви дадат интересна информация, но внимавайте, защото в много случаи те да нямат интерес от това да знаете всичко, за тях вие сте потенциален конкурент. Но дори само броят инсталирани машини е достатъчен - няма как няколко десетки клиента да се се излъгали и това да не се е разчуло досега, няма как да има само 1 (или по-малко) инсталация и да не ви светне червената лампа. Ясно е, че всеки тръгва от някъде, но точно от вас ли?

 


Върни До Горе